Finns behov av specialkost till hösten?

Tänk då på att ansökan om specialkost måste göras inför varje nytt läsår.

Ansökan om specialkost ska göras via e-tjänst innan varje nytt läsår startar. Detta gäller för samtliga som har behov oavsett om man ansökt tidigare år eller inte. Kommer ingen ansökan in kommer heller ingen specialkost att serveras.

För att få specialkost av medicinska skäl krävs att ett aktuellt sjukvårdsintyg bifogas specialkostansökan. Vid kroniska diagnoser bifogas det sjukvårdsintyg man en gång fått av sjukvården.

All specialkost anpassas efter dagens lunch.

Läs mer och ansök här.

Vad står på menyn?

I samtliga grund- och gymnasieskolor erbjuds varje dag minst två huvudrätter, varav en är vegetarisk. Det erbjuds även en salladsbuffé med minst fem, men oftast fler, olika sallader samt knäckebröd och mjölk. Alla elever får äta av allt och uppmuntras att smaka av de olika alternativen. Kolla gärna menyn i appen ”skolmaten”.

Du som vårdnadshavare är välkommen att äta med ditt barn i skolrestaurangen och varje läsår delas kuponger ut. Varmt välkommen!