Bild på en elev i ett bibliotek.

Välkommen till biblioteket!

Gymnasium Skövde har två bibliotek, ett på Kavelbro och ett på Västerhöjd. Här lånar du litteratur som du behöver till dina studier men du kan även hitta böcker där du kan sjunka in i en annan värld, helt olik din egen vardag. Du kanske vill läsa romaner, fantasy, deckare eller bara en tidning? Det finns något för alla.

På biblioteket är det alltid tyst – en oas att ta vara på när man behöver vara för sig själv en stund eller bara vill ta det lite lugnt. Våra duktiga bibliotekarier hjälper dig hitta det du söker och kommer gärna med lästips. Du lånar med samma lånekort som används vid kommunens stadsbibliotek.

Svårt att läsa?

För dig som har någon form av läsnedsättning finns möjlighet att ladda ner talböcker och så kallade e-textböcker från Myndighetens för tillgängliga mediers (MTM) webbkatalog Legimus. Gymnasium Skövdes bibliotek har tillstånd att registrera elever för denna tjänst.

Öppettider
Kavelbro: