Kavelbro - gymnasieskola i Skövde.

Välkommen till Kavelbro - skolan som tar dig till drömjobbet!

Fem minuter från Resecentrum i Skövde ligger Kavelbro – en gymnasieskola med 800 elever, som läser både praktiska och teoretiska utbildningar. Här finns också Skövdes gymnasiesärskola med flera nationella och individuella program.

Våra yrkesutbildningar har ett mycket gott rykte, både bland tidigare elever och i de branscher vi utbildar för. Skolan har certifieringar från ett flertal branscher och många av våra elever har jobb som väntar direkt efter gymnasiet. Som elev får du möjlighet att skaffa dig viktiga erfarenheter och kunskaper under din APL (arbetsplatsförlagt lärande) ute bland de företag vi samarbetar med. Din APL ger dig också en bra möjlighet att bygga upp ditt kontaktnät inom din blivande bransch.

Våra elever deltar regelbundet i olika typer av yrkestävlingar och flera av dem har under de senaste åren nått framskjutna placeringar i dessa tävlingar.