Gymnasie-SM avklarat för Tuva och Alma

Nu är gymnasie-SM avklarat för kockeleverna Tuva Brodersen och Alva Ingemarsson i åk 3 på Restaurang- och livsmedelsprogrammet på Kavelbro. I tuff konkurrens mötte de fem andra tävlande lag på Stockholm Internationella restaurangskola, där Skol-SM i matlagning gick av stapeln den 13-14 april.

Domarna som dömde i tävlingen bestod av Årets kockvinnare tillsammans med övriga kockeliten i Sverige.

Tuva och Alva hamnade på en delad fjärdeplats och tillagade tre bra rätter. De känner sig nöjda och hade roligt och spännande under hela tävlingen och fick med sig nya kontakter och en stor portion erfarenhet.

Övriga tävlande lag kom från bland annat Stockholm, Göteborg och Malmö.

Vi önskar Tuva och Alva en fortsatt bra vistelse i Stockholm då de fortsätter med APL (arbetsplatsförlagt lärarnde) på restaurang Operakällaren samt Markus Aujalays Tegelbacken.